Historia BMW
Za założyciela przedsiębiorstwa uznaje się Karla Rappa oraz Gustava Otto
- syna wynalazcy silnika czterosuwowego Nikolausa Augusta Otto. W 1916
roku założyli oni Bayerische Flugzeug Werke (BFW) – Bawarską Fabryka Samolotów.
Rok później nazwę zmieniono na Bayerische Motoren Werke (BMW) – Bawarska Fabryka
Silników. W początkowym okresie istnienia produkowano silniki lotnicze, motocyklowe
i … hamulce kolejowe.
W 1923 roku na wystawie w Berlinie pokazano motocykl BMW R32. Wtedy też
rozpoczęła się motoryzacyjna historia niemieckiego koncernu, ale na pierwszy samochód
musieliśmy poczekać do 1928 roku. Wtedy to z w fabryki umiejscowionej w Eisenach
wyjechał pierwszy egzemplarz modelu Dixi 3/15. Warto dodać, że samochód ten był budowany
na licencji brytyjskiego Austina Seven. Auto miało otwierany dach i mogło się rozpędzić
do 80 km/h, a za jego napęd odpowiadał czterocylindrowy silnik o pojemności 743 cm3
produkujący 15 KM mocy. Wkrótce pojawiła się jego ulepszona wersja DA/2, która zawierała
m.in. nadwozie w całości wykonane ze stali.